VI LANCERER NYT PRODUKT BRAND 

Vi får et nyt produkt brand-design - "DAVA". Dette produkt brand kommer til at præge vores udseende og kommunikation i de næste mange år, hvilket du blandt andet vil komme til at opleve med vores emballage. 

Det nye DAVA produkt brand skal blandt andet øge vores kendskabsgrad. Vi vil være dit, forbrugerens og kundens foretrukne brand for æg og æggebaserede produkter. Folk skal vide, hvem vi er, og hvad vi står for, når vores æg bliver lagt i indkøbskurven. Der skal ikke være tvivl om, at et DAVA-æg er et sikkert og godt æg.

Det nye DAVA produkt brand vil blive anvendt på alle vores produkter i detailhandlen  og foodservice. Sammen med det nye pay-off, ”Når det indre tæller”, vil logoet være med til at synliggøre os som en virksomhed, der er drevet af vores kerneværdier og som en fødevarevirksomhed, der agerer ansvarligt.

 

2/2 - DAVA brand logo

Hvorfor får vi nyt produkt brand?

Brand-skiftet sker i forbindelse med det tidligere navneskift fra HEDEGAARD til DAVA, hvor det nye brand logo nu markerer en komplet visuel overgang. Vores produkt brand er ikke HEDEGAARD længere, det er DAVA. Det nye DAVA produkt brand skal derfor bidrage til en mere klar kommunikation på tværs af vores forretningsområder. Den nye brand identitet er i høj grad drevet af vores vision, mission og værdier

Vores virksomhed hedder fortsat DAVA Foods, men DAVA produkt brandet vil være det, som duforbrugerne i detailhandlen og kunderne i foodservice vil kende os på. Vi glæder os til at skabe mere genkendelighed og blive mere synlige med et stærkt og tydeligt produkt brand.

For DAVA Foods betyder udviklingen af DAVA-brandet en ny start, hvor koncernen går fra primært at være klassisk ægproducent til at blive en større fødevareproducent med brandede produkter på konsumentfødevaremarkedet.

Administrerende direktør Ivan Noes


 

 

 

At bygge et nyt brand er ikke en nem proces. Som virksomhed kræver det strategiske overvejelser, indsigt i forbrugeradfærd og kategorier, samt som virksomhed at have en klar vision, mission og værdier. Alt dette er forudsætningen for at bygge et brand. Processen har været svær, men også læringsrig, og vi har nu skabt grundlaget for en spændende fremtid for DAVA-brandet.

Kommunikations- og marketingchef Sune Andersen

1/2 - Produktbilleder

Sådan vil du opleve os i butikkerne

Du kommer til at kunne genkende os i butikkerne, da vi til en start "bare" erstatter det gamle logo med det nye "DAVA" brand logo på vores eksisterende produkter.

Løbende vil der komme nyt design og ny emballage til alle vores friske æg og æggebaserede produkter. For nu mener vi, at det skal være let at genkende os, når der handles - derfor bibeholder vi vores eksisterende emballage.

Når det indre tæller

Vores slogan 'Når det indre tæller' har en dobbelt betydning:

  1. Den bogstavelige betydning: Inde under skallen finder vi det næringsrige æg
     
  2. Den billedlige betydning: Vores værdier guider os som virksomhed og mennesker i vores handlinger

 

2/2 - DAVA brand logo